Menu Zamknij

Jak wybrać opakowanie produktu?

jak wybrać opakowanie

W Polsce segment opakowań można podzielić ze względu na wykorzystywany do ich produkcji materiał. Największy udział w rynku mają producenci opakowań z tworzyw sztucznych. Na kolejnych miejscach plasują się kolejno firmy wytwarzające opakowania z tektury i papieru, szkła, metalu oraz drewna i innych materiałów. Każdy z nich ma swoje zalety. Jego trafne dopasowanie do charakteru produktu może przynieść wiele korzyści, w tym finansowych. Czym zatem kierować się przy wyborze? Jak wybrać opakowanie produktu?

Załóżmy, że przygotowujesz się do wprowadzenia nowego produktu lub odświeżenia wyrobu już sprzedawanego. W obu przypadkach Jedną z ważnych decyzji będzie zaprojektowanie opakowania. Może musisz ściąć koszty? A może produkty wracają masowo ze sklepowych półek jako niezdatne do sprzedaży z powodu uszkodzenia opakowania przez ciekawskich klientów? A może chcesz podnieść cenę produktu i pożądane będzie wykonanie opakowania, które będzie wskazywać na prestiż, unikalność i wysoką cenę towaru? Możliwości jest wiele i trzeba rozważyć wszystkie za i przeciw.

Opakowanie produktu spełnia kilka istotnych funkcji z punktu widzenia systemu sprzedaży i dystrybucji. Może ułatwiać transport i przechowywanie w magazynach, może pełnić funkcje ochronne, zabezpieczając przed utratą istotnych dla kupującego właściwości, a może także podkreślać wyjątkowość oferowanego produktu. Opakowanie może także ułatwiać ekspozycję towaru w sklepie oraz dawać możliwość obejrzenia interesującego nas przedmiotu bez naruszania firmowego pudełka. Jeśli dokładnie przyjrzymy się drodze naszego wyrobu od fabryki do domu klienta, łatwiej nam będzie zrozumieć jak wybrać opakowanie.

Jakie opakowania na artykuły kosmetyczne codziennego użytku?

Branża kosmetyczna to szeroka gama oferowanych wyrobów wśród, których znajdują się zarówno towary luksusowe, jak te przeznaczone do codziennej pielęgnacji naszego ciała. To zarówno kosmetyki jak cały szereg akcesoriów. Na rynku królują przede wszystkim opakowania plastikowe, do których można zaliczyć słoiczki, tuby, butelki, opakowania typu airless (ograniczające dostęp tlenu do produktu) czy kasetki na kosmetyki kolorowe (pudru, makeupy).

Czy Zaletą tego typu opakowań z tworzywa jest przede wszystkim łatwość aplikowania kosmetyków z tuby, butelki czy kasetki. Opakowanie plastikowe sprawdzi się także, jako znakomita ochrona kosmetyków przed utratą ich właściwości poprzez system łatwego zamykania po użyciu, jak ma się to w przypadku słoiczków, butelek oraz opakowań typu airless. Te ostatnie doskonale chronią przed dostępem powietrza czy bakterii. Standardowe kształty opakowań plastikowych  pozwalają także na łatwiejsze ich przechowywanie. Charakteru promocyjnego nadają opakowaniom naklejki i nadruki, które w prosty sposób mogą być nanoszone na opakowania zarówno z folii twardych czy na opakowania termoformowane.


Perfumy – towar luksusowy wymaga specjalnej oprawy

Trochę inaczej wygląda sytuacja na rynku dóbr luksusowych, zwłaszcza jeśli przyjrzymy się opakowaniom perfum. Opakowanie pełni tutaj funkcje przede wszystkim estetyczne, a jego zadaniem jest przyciągnięcie wzroku klienta. Ważnym zadaniem jest także przekonanie kupującego o wyjątkowości produktu. Stąd dość częste wykorzystywanie materiałów takich jak szkło i metal, które wydają się szlachetniejsze i w połączeniu z ciekawym kształtem zapewniają czasem sukces w takim samym stopniu co jego zawartość. Wybór tych materiałów podyktowany jest tutaj przede wszystkim celami marketingowymi.

Perfumy, szczególnie te znanych marek, znajdują w pojemnikach typu airless, co skutecznie chroni je przed utratą swoich właściwości zapachowych. Buteleczki są zazwyczaj szklane i są opakowaniami o niestandardowych kształtach, co służy przyciągnięciu wzroku klienta. Dodatkowym elementem jest opakowanie flakonu. To zazwyczaj pudełko wykonane z tektury i papieru, zadrukowywanego, z grafiką, która nawiązuje do zawartości i eksponuje markę. Opakowania tekturowe mają za zadanie chronić flakon i jego zawartość. Jeśli pudełko odgrywa również istotną rolę w promocji produkty, projektanci wykorzystują inne materiały jak drewno, metal, czy tworzywo plastikowe.


Jak wybrać opakowanie na narzędzia, artykuły biurowe?

Czasami wybieramy się do sklepu, aby kupić produkt praktyczny, który ma spełnić swoje określone zadanie. Nie interesuje nas zbytnio marka, w co jest opakowany. Liczy się jego funkcjonalność i czy spełni swoje zadanie i pomoże nam w pracy, w obowiązkach domowych. Chcemy obejrzeć jego kształt, a jednocześnie zapoznać się z podstawowymi informacjami na temat wielkości, danych  technicznych. Czasem chcemy także upewnić się, że opis pasuje do jego zawartości. W przypadku tego typu produktów znakomicie sprawdzają się blistry oraz pudełka z folii twardej.

Zwłaszcza blistry, jako opakowania termoformowane wydają się znakomitym rozwiązaniem. Chronią towar przed zniszczeniem przez ciekawskiego klienta, a z drugiej strony pozwalają mu zapoznać się z produktem. Blistry jako opakowania przezroczyste, prezentują towar oczom kupującego, bez potrzeby rozpakowywania produktu. Można ocenić jego wielkość, przydatność, kolor, wykonanie, a jednocześnie jego cechy fizyczne porównać z opisem. Charakterystyka przedmiotu może zostać umieszczona na tekturze, która stanowi podłoże blistra. Wystarczy opakowanie odwrócić, aby opis porównać z zawartością.

Podobnie ma się rzecz z pudełkami składanymi z folii twardej. Pełna prezentacja produktu, jego kolorystyki, charakteru produktu pozwala poczuć się klientowi komfortowo i zminimalizować stres związany z nietrafionym zakupem. W pudełkach można sprzedawać rolety, artykuły biurowe czy akcesoria kosmetyczne. Widoczność produktu ma na celu wzrokową ocenę przydatności zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Call Now Button