Menu Zamknij

Klient lubi elementy interaktywne na opakowaniach. Daj mu więcej informacji!

elementy interaktywne na opakowaniach

Aby zapewnić klientom szybki i łatwy dostęp do informacji o produkcie, firmy mogą wykorzystać elementy interaktywne na opakowaniach z tworzyw sztucznych. Możliwości jest wiele – np. proste QR kody lub hashtagi, ale także elementy rozszerzonej rzeczywistości czy też chipy.

Oprócz stosunkowo popularnych kodów QR, istnieje wiele innych metod, które mogą ułatwić klientom interaktywne lub multimedialne pozyskiwanie informacji. Wszystkie z nich można stosować z powodzeniem na opakowaniach z folii sztywnych, takich jak PET, PVC (PCW) czy PPE. Jak można umieszczać elementy interaktywne na opakowaniach?

Zacznijmy od podstaw: adresy, kody QR i hashtagi

Na opakowaniach można umieścić elementy interaktywne, które w bardzo prosty sposób będą przekierowywać klienta na odpowiednie strony internetowe i profile w social media. Informacje na opakowaniu mogą zawierać instrukcje, jak skontaktować się z czatbotem lub wsparciem online marki, aby uzyskać natychmiastową pomoc lub dodatkowe informacje o produkcie.

Umieszczanie na opakowaniu hashtagów lub nazw użytkowników w mediach społecznościowych zachęca do interakcji z marką w social mediach. Klienci mogą tam znaleźć więcej informacji, wziąć udział w konkursach czy podzielić się opiniami.

Elementy interaktywne na opakowaniach: rozszerzona rzeczywistość (AR)

Aplikacje AR umożliwiają klientom skanowanie opakowania smartfonem, aby zobaczyć dodatkowe treści multimedialne. Mogą to być np. filmy instruktażowe, prezentacje 3D produktu, czy interaktywne doświadczenia związane z marką. Klient, który zeskanuje opakowanie smartfonem może np. zobaczyć produkt w zupełnie innym otoczeniu niż sklep. Wyobraż sobie np. że kierujesz smartfon na opakowanie z ciasteczkami, a na ekranie widzisz te ciasteczka otwarte i ustawione na stole przykrytym zabawnym obrusem. Albo kierując smartfon na blister z żarówką samochodową widzisz obok niej twarz mechanika, który zabierze się zaraz do wymiany oświetlenia w swoim aucie. Możliwości zaciekawienia klienta, wprowadzenia w pozytywny nastrój czy rozbawienie są wprost nieograniczone. Wystarczy, że umieścisz na swoim opakowaniu z tworzywa sztucznego element, który może zeskanować aplikacja AR w smartfonie. Może to być nadruk, tag uruchamiający łączność NFC, kod QR czy wreszcie specjalny znacznik – marker AR.

Chipy NFC (Near Field Communication) w opakowaniu z tworzywa sztucznego

Małe chipy NFC mogą być wbudowane w opakowania, pozwalając klientom na uzyskanie dostępu do informacji o produkcie poprzez przyłożenie telefonu komórkowego z funkcją NFC. Może to obejmować np. szczegóły dotyczące pochodzenia produktu, instrukcje użytkowania, recenzje lub promocje. NFC to już właściwie standard w smartfonach. Z dużą dozą pewności można założyć, że poza seniorami, większość klientów posługuje się telefonami wyposażonymi w tę technologię. Większość z nich potrafi jej też używać.

Inteligentne etykiety

Etykiety z czujnikami to dość oryginalny sposób zainteresowania klienta produktem. Nowoczesne etykiety mogą zawierać czujniki temperatury, wilgotności lub świeżości, które informują konsumentów o stanie produktu. Przykładowo, etykieta może zmieniać kolor, gdy produkt przekroczy określoną temperaturę lub zbliży się do daty ważności. Pozwala to np. w przypadku produktów spożywczych wybierać ten, który ma odpowiednio dłuższą lub krótszą datę przydatności do spożycia. Klient może też znaleźć bardziej lub mniej dojrzałe owoce i warzywa, w zależności od tego, kiedy zamierza je spożyć. Inteligentna etykieta może działać na korzyść klienta zmuszając niejako sprzedawcę, aby dany produkt przechowywał np. w odpowiedniej temperaturze lub wilgotność. Sam nabywca dzięki etykiecie z takimi czujnikami może się utwierdzić w przekonaniu, że kupuje produkty odpowiedniej jakości.

Kody pozwalające pobrać aplikacje mobilne

Firmy mogą tworzyć aplikacje mobilne, które oferują szczegółowe informacje o produkcie. Kliencu otrzymują np. porady dotyczące użytkowania, przepisy kulinarne (w przypadku żywności) lub informacje o programach lojalnościowych. Aplikacje te mogą być promowane na opakowaniach. Najprostszy sposób to umieszczenia kodu lub innego znacznika, pozwalającego szybko pobrać i uruchomić aplikację. W ten sposób kontakt z jednym opakowaniem produktu czy jednym egzemplarzem może pozwolić nawiązać dłuższą relację z klientem. A docelowo zmienić go w stałego nabywcę naszych produktów. Elementy pozwalające pobrać aplikację można bardzo łatwo umieścić albo na opakowaniu z tworzywa sztucznego, albo na etykiecie. Możemy wstawić je nawet na etykietach umieszczonych w opakowaniu, jeśli zaprojektujemy odpowiednio przezroczyste okienko lub przezroczystość całego opakowania.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii na pudełkach, tubach czy blistrach może znacząco wzbogacić doświadczenie klienta. Otrzyma nie tylko podstawowe informacje o produkcie, ale również dodatkową wartość poprzez edukację, rozrywkę i interakcję. Umieszczające elementy interaktywne na opakowaniach, marki mogą budować głębsze relacje z konsumentami i wyróżniać się na rynku.

Foto tytułowe: Freepik

Call Now Button