Menu Zamknij

Co to jest opakowanie blister? Rodzaje blistrów i ich zastosowanie

przezroczyste opakowania blistry

Opakowania blister mają wiele postaci i bardzo szerokie zastosowanie. Pakuje się w nie m.in. drobne narzędzia i akcesoria, kosmetyki czy choćby maszynki do golenia. Najbardziej charakterystyczny element opakowania blister to przezroczysta część wykonana z tworzywa sztucznego (blistry z folii twardej), która dopasowana jest kształtem do zapakowanych produktów. Blistry mają też na ogół tylną ściankę, wykonaną z tworzywa sztucznego lub kartonu.

Blistry to bardzo popularne opakowania ponieważ pozwalają dobrze pokazać opakowany w nie produkt. Klienci bardzo to lubią, ponieważ ułatwia im to racjonalne decyzje zakupowe. Blistry znacznie zwiększają prawdopodobieństwo zakupu produktu ponieważ klient może po prostu doskonale przyjrzeć się temu, co chce kupić. A kto lubi „kupować w ciemno”? Jeśli przeanalizujemy różne opakowania blistry okażą się jednymi z najlepiej trafiających do klientów.

Opakowania blister: klienci to lubią

Jeśli na półce w sklepie umieścimy obok siebie np. nożyczki opakowane w blister oraz takie same, zapakowane w nieprzezroczyste pudełko, klientowi łatwiej będzie ocenić produkt w opakowaniu blistrowym. Widząc produkt przez cienką, idealnie przezroczystą filię, będzie mógł stwierdzić, czy odpowiada mu wielkość nożyczek, kolor, czy wydają mu się solidnie wykonane. Bazując na rysunku, umieszczonym na pudełku, klient podejmuje większe ryzyko, że nożyczki nie będą spełniać jego oczekiwań po zakupie. Foto na pudełku może się przecież znacznie różnić od tego, jak wygląda w rzeczywistości produkt.

Sprzedawcy także lubią blistry

Oczywiście, klient może też przekonać się, czy nożyczki z pudełka to produkt którego szuka. Wystarczy, że… otworzy pudełko i wyjmie nożyczki. A to już prosta droga do piętrzących się na półkach porozrywanych pudełek, rozrzuconych w nieładzie nożyczek, wyjętych z opakowania i wielkiego bałaganu. Sprzedaż produktu będzie trudniejsza: klienci, którzy zdecydują się na nożyczki w pudełku będą szukać tych sztuk, które nie były otwierane. Na koniec sprzedawca będzie musiał kilka ostatnich sztuk produktu usunąć z półki, ponieważ będą miały całkowicie zniszczone opakowania. Może też sklejać pudełka, ale nie wygląda to najlepiej i generuje dodatkowe koszty pracy.

Opakowanie blister pozwala klientom oglądać produkty bez ich niszczenia. Stąd też bierze się popularność blistrów i szerokie zastosowanie w wielu branżach: od kosmetyków i zabawek po akcesoria hydrauliczne, mechaniczne, osprzęt elektryczny czy środki czystości.

Jakie produkty można pakować w blistry?

Poniżej krótka lista produktów, które najczęściej mają opakowania blister. Nie jest to oczywiście zestawienie kompletne. Mamy wiele rodzajów blistrów, a decyzja o ich zastosowaniu wynika zarówno z oceny ich użyteczności jak i kalkulacji kosztowej oraz polityki marketingowej.

Produkty najczęściej pakowane w blistry:

  • maszynki do golenia,
  • materiały piśmiennicze (flamastry, długopisy),
  • chemia gospodarcza – np. kostki wc, odświeżacze,
  • części hydrauliczne ( np. złączki, węże ogrodowe, uszczelki),
  • akcesoria budowlane (śrubki, wkręty, kołki montażowe),
  • akcesoria biurowe (szpilki, pinezki, spinacze),
  • części i akcesoria elektryczne (bezpieczniki, wtyczki, gniazdka, włączniki),
  • części i akcesoria samochodowe (wycieraczki, bezpieczniki samochodowe, zawieszki zapachowe),
  • zabawki,
  • kosmetyki (pomadki w sztyftach, zestawy kremów),
  • akcesoria kosmetyczne (pilniczki, nożyczki).

Rodzaje blistrów dostępne u producentów

Producenci blistrów mogą dostosować je do szczegółowych wymagań działu produkcji i marketingu klienta. Opakowania blistry, oprócz okrywającego produkt elementu z folii twardej mają tylną ściankę. Bywa ona wykonana z kartonu lub tej samej folii, co forma przezroczysta z przodu. Różne są też sposoby łączenia elementów opakowania. Poniżej najczęściej spotykane formy, jakie przyjmują blistry z tworzyw sztucznych.

Blistry łączone trwale z kartonem

W tym przypadku elementy z folii twardej jest zgrzany lub sklejony z kartonem, stanowiącym tylną ścianę. Aby wyjąć produkt z blistra musimy go w tym przypadku rozerwać. Najłatwiej to zrobić, odrywając tylną ściankę. Klient powinien to zrobić ostrożnie, bo na kartonie często jest opis produkty, instrukcja użytkowania i inne ważne informacje.

Blistry z wysuwaną ścianką (blistry zaginane)

To bardzo przyjazne dla klienta opakowanie, ponieważ można je łatwo rozmontować bez uszkadzania. Element z tworzywa sztucznego ma na ogół specjalne zagięcie na krańcach, dzięki czemu wsuwa się w nie kartonik. Czasem dodatkowym zabezpieczeniem, w jakie wyposaża się tego typu blistry, jest zszycie. Kartonik może być w kilku miejscach połączony zszywką z tworzywem sztucznym.

Blistry zatrzaskowe

W tym przypadku nie mamy elementu tylnej ścianki z kartonu. Wszystko jest wykonane z folii twardej. Dzięki zatrzaskowi możemy wielokrotnie otwierać opakowanie blister odchylając tylną ścianę.

Blistry zgrzewane z tworzywa sztucznego

Tego typu blistry nie mają elementu kartonowego. Element dopasowany do produktu jest na stałe połączony z tylną ścianą opakowania, która jest wykonana także z tworzywa sztucznego.

Blister to opakowanie trwałe i dające duże możliwości marketingowe. Jeśli wdrażacie Państwo nowe produkty, warto rozważyć, czy opakowania blistrowe mogą być w tym przypadku dobrym rozwiązaniem. Zapraszamy do konsultacji z naszymi ekspertami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Call Now Button